우즈베키스탄 러시아인 학교 우즈베크어 과목 교과서 2004년 8학년 21 학자 아부 라이혼 베루니

우즈베키스탄 러시아인 학교 우즈베크어 과목 교과서 2004년 8학년 21 학자 아부 라이혼 베루니



지문


Yusuf xos Hojib
유수프 호스 호집

Turkiy tilda birinchi yirik hajmli adabiy-ma'rifiy asar yozgan iste'dodli shoir, davlat arbobi, donishmand adib.
튀르크 언어에서 첫 번째로 위대한 분량이 많은 문학적-학문적 저서를 집필한 능력 있는 시인, 위정자, 현명한 문필가.

U balasog'un (Qirg'izistondagi hozirgi To'qmoq) shahrida tug'ilgan.
그는 발라소군 (키르기즈스탄에 있는 오늘날의 토크목) 시에서 태어났습니다.

"Qutadg'u bilig" ("Baxtga eltuvchi bilim") asarini u 1069-yilda yozib tugatgan.
"쿠타드구 빌릭" (행복으로 인도하는 지식) 이라는 저서를 그는 1069년에 탈고했습니다.

Bu asar o'z zamonasining tafakkuri, hikmati va falsafasini aks ettiradigan qomusiy manbadir.
이 저서는 자신의 시대의 사상, 지혜와 철학을 반영시키는 사전적인 출처입니다.

Asar dunyoning ko'p tillariga tarjima qilingan.
저서는 세계의 많은 언어로 번역되었습니다.

Yusuf xos Hojibning adolat, insof, ilm-u ma'rifat haqidagi fikrlari hamon dolzarb va ibratlidir.
유수프 호스 호집의 정의, 양심, 학문과 교육에 관한 생각들은 아직도 최고이고 유익합니다.

단어


hajmli 크기가 큰, 용량이 큰, 분량이 많은 eltmoq 나르다, 운반하다, 가져가다 zamona 시대 dolzarb 정상, 절정, 최고조

=====

지문


Abu Rayhon Beruniy
아부 라이혼 베루니

Bu voqeaning bo'lganiga ming yildan oshdi.
이 사건이 발생한지 1000년이 넘었습니다.

Sakkiz-o'n yoshli do'mboqqina bola har kuni ertalab Amu sohili bo'ylab aylanib yurar, har xil o't, giyoh va gullarni, shuningdek, meva, don, mayda toshlarni yig'ishga oshiqardi.
8~10세 정도의 통통한 아이는 매일 아침 아무다리오 강변을 따라 걷고 했고, 다양한 식물과 풀과 꽃들을, 그처럼 과일, 씨앗, 작은 돌들을 모으는 것을 서두르곤 했습니다.

Kunlarning birida yig'gan giyohlarini ko'tarib, mahallalaridagi hamma taniydigan tabibga keltirdi-da:
그는 어느 날 모은 풀들을 들고, 마을에 있는 모든 사람들이 아는 의사를 불러서

"Bobo, bu o'tlarning oti nedur?" - deb so'radi.
"할아버지, 이 식물들의 이름은 무엇이에요?"라고 물어보았습니다.

Tabib bobo jilmaydi, bolaning qiziqishidan xursand bo'lib:
의사 할아버지는 외면하지 않고, 아이의 흥미에 기뻐하며

"Barakalla, bo'tam, qanday yaxshi ish qilibsan.
"훌륭하구나, 아이야, 매우 좋은 일을 했구나.

Qara-ya, bular dorivor o'tlar - giyohlar-ku", - dedi.
봐라, 이것들은 약초잖니"라고 말했습니다.

Shu tariqa tabib bobo har xil giyohlar va donlarning nomini aytib berar va bolaning tabiatga qiziqishini yanada oshirar ekan.
그 방법은 의사 할아버지가 다양한 식물과 씨앗들의 이름을 말해 주고 아이의 자연에 대한 흥미를 다시 늘려주곤 했습니다.

Bu bolakay bo'lajak ulug' olim Abu Rayhon Beruniy edi.
이 작은 아이는 미래의 위대한 학자 아부 라이혼 베루니였습니다.

U 973-yil 4-sentabrda Xorazmda tug'ilgan.
그는 973년 9월 4일 호라즘에서 태어났습니다.

Erta yetim qolgan bo'lsa ham, yaxshi odamlarning qo'lida tarbiyalandi.
그는 일찍 고아로 남겨졌음에도 불구하고, 좋은 사람들의 손에서 교육받았습니다.

Yoshligidanoq ilm-fanga juda qiziqdi.
그는 어려서부터 일찍 학문에 큰 흥미를 느꼈습니다.

Ayniqsa, matematika, astronomiya, geografiya va tarix fanlariga doir ko'p kitoblarni o'qib chiqdi.
특히, 수학, 천문학, 지리학과 역사에 대한 많은 책을 읽어치웠습니다.

Keyinchalik, o'zi ana shu fanlardan kitoblar yoza boshladi.
그 후, 자신이 바로 그 학문들로부터 책을 집필하기 시작했습니다.

Yulduzlarni kuzatdi, daryo oqimini o'lchadi, ko'l ostida qolgan baliq suyaklarini topib o'rgandi.
그는 별들을 주시했고, 강의 흐름을 측정하고, 진흙 아래에서 남은 생선의 뼈들을 모아 공부했습니다.

Tabiab sirlari bilan qiziqdi.
그는 자연의 비밀들을 재미있어했습니다.

Turli fanlar sohasida kuzatishlar olib borish maqsadida o'zi ko'pgina tajriba asboblarini ixtiro qildi.
그는 다양한 학문 영역에서 동반자를 획득해 가기 위한 목적으로 그 자신이 많은 실험 도구들을 발명했습니다.

Beruniy qadimgi xorazm tilini, turkiy, forsiy va arab tillarini yaxshi bilar edi.
베루니는 옛날 호라즘 언어를, 튀르크, 페르시아와 아랍어를 잘 알고 있었습니다.

Uning "Geodeziya", "O'tmish avlodlardan qolgan yodgorliklar", "Hindiston", "Minerologiya" kabi o'nlab asarlari dunyoga mashhurdir.
그의 "측지학", "선조들이 남긴 유산", "인도" "광물학"과 같은 수십 개의 저서들은 세계적으로 유명합니다.

U 152 kitobdan iborat ulkan ilmiy meros qoldirgan.
그는 152권으로 구성된 거대한 학문적 유산을 남겼습니다.

Uning bilimdonligi va kashfiyotlari, jahon fani taraqqiyotiga qo'shgan hissasi tengsizdir.
그의 지식과 발견들, 세계 학문이 발전하는 것에 더한 기여는 같은 정도가 없습니다.

Beruniy 1048-yil 11-dekabrda G'azna shahrida vafot etgan.
베루니는 1048년 12월 11일 가즈나 도시에서 사망했습니다.

단어


do'mboq 통통한, 뚱뚱한 oshiqmoq 일을 빨리 하기 위해 시도하다, 서두르다 jilmoq 움직이다, 급히 떠나다, 도망치다

문법


- 사건 bo'lganiga 기간dan oshmoq 은 '사건이 일어난지 얼마만큼의 기간이 넘었다'라는 의미다.

Post a Comment

다음 이전